SG_DalJPas
Popis
Podsestava pro směrově rozdelěné komunikace s mezerou pro střední dělící pás. Podsestava umožňuje klopení vozovky i pláně, směrové i výškové cílování hran vozovky a pláně. Každý jízdní pás může mí vlastní niveletu.
Dále je možné vytvořit zalomení pláně na vnější straně pro případ, kdy se vozovka napojuje na SDP nebo kolektor. Pokud je pláň zalomená tímto způsobem, není možné směrově posunout trativod za vzniklou hranu na pláni.
Tvar aktivní zóny není přerušen trativodem.
Průjezdný prostor
Více zde.
Návaznost na podsestavy
V defaultním nastavení je podsestava odsazena od základny pro osazeni středního dělícího pásu.
Pokud je potřeba definovat trativod, který přechází mezi vozovkou a další podsestavou, je nutné napojit výstupní parametry do další podsestavy. Ukázka správného propojení parametrů v rámci sestavy zde.
Vstupní parametry
Název parametru | Popis | Výchozí hodnota |
Strana | - (Pravá / Levá) | Pravá |
Šířka vozovky | - | 10.75 |
Šířka vnitřní zpevněné krajnice (c2) | - | 0.5 |
Šířka vnitřního přidatného JP | - | 0.0 |
Šířka JP (a2) | - | 3.5 |
Šířka JP (a1) | - | 3.75 |
Šířka JP (a1) přidatný 1 | - | 0 |
Šířka vnější zpevněné krajnice (c1) | - | 3.0 |
Odsazení vozovky od osy | Mezera pro SDP | 1.5 |
Výškové odsazení vozovky od osy | (+) dolů. (-) nahoru | 0 |
Vozovka | ||
Sklon vozovky | - | -2,5% |
Klopení vozovky | Možnosti klopení vozovky (Uživatelské hodnoty / C3D klopení vozovky) | C3D klopení vozovky |
Bod otáčení | Umístění bodu otáčení při klopení (Vnitřní hrana vozovky / Střed jízdních pruhů / Vnější hrana JP / Vždy vnitřní strana oblouku / Vždy vnější strana oblouku / Odsazení od osy) | Vnitřní hrana vozovky |
Odsazení bodu otáčení pro klopení dle odsazení od osy | - | 1.5 |
Strana klopení v přímé | Strana, na které se bude nacházet bod rotace (Hrana JP, Střed JP) v případě klopení v přímé. (Vnitřní / Vnější) | Vnitřní |
Pláň | ||
Klopení pláně | - (Uživatelské hodnoty / C3D klopení krajnice / Automaticky) | Automaticky |
Sklon pláně | - | -3% |
Sklon vnitřní pláně | - | -6% |
Odsazení vnitřního zalomení pláně | 0 = bez zalomení | 0.5 |
Sklon vnější pláně | - | -6% |
Odsazení vnějšího zalomení pláně | 0 = bez zalomení | 0 |
Skladba vozovky | ||
Vykreslení vrstev vozovky ANO/NE | Ne = jedno těleso (Ano / Ne) | Ano |
Tloušťka vrstvy 1 | Nemůže být 0 | 0.04 |
Tloušťka vrstvy 2 | 0 = nevykreslit | 0.08 |
Tloušťka vrstvy 3 | 0 = nevykreslit | 0.15 |
Tloušťka vrstvy 4 | 0 = nevykreslit | 0.20 |
Tloušťka vrstvy 5 | 0 = nevykreslit | 0.20 |
Tloušťka vrstvy 6 | Nemůže být 0 | 0.25 |
Tloušťka AZ | 0 = nevykreslit | 0.5 |
Výkop AZ ANO/NE | Nastavuje spojnici HTU na pláň nebo parapláň (Ano / Ne) | Ano |
Trativod | ||
Trativod ANO/NE | - (Ano / Ne / Jen při cílování) | Ne |
Šířka horní | Nemůže být 0 | 0.4 |
Šířka spodní | Nemůže být 0 | 0.4 |
Hloubka dna trativodu | Nemůže být 0 | 0.55 |
Podsyp potrubí | - | 0.1 |
Odsazení osy trativodu | Odsazení osy trativodu od vnější hrany zpevnění. (+) směr k ose, (-) směr od osy | 0.5 |
Tvary | ||
Kód tvaru vrstvy 1 | Voz1 | |
Kód tvaru vrstvy 2 | Voz2 | |
Kód tvaru vrstvy 3 | Voz3 | |
Kód tvaru vrstvy 4 | Voz4 | |
Kód tvaru vrstvy 5 | Voz5 | |
Kód tvaru vrstvy 6 | Voz6 | |
Kód tvaru AZ | AZ | |
Kód tvaru trativodu | Trativod | |
Spojnice | ||
Kód spojnice povrchu vozovky | - | Voz1Povrch |
Výstupní parametry
Název parametru | Popis |
Verze | |
Odsazení vnitřní hrany vozovky | |
Výška vnitřní hrany vozovky | |
Vnitřní sklon vozovky | |
Vnější sklon vozovky | |
Vnitřní sklon pláně | |
Vnější sklon pláně | |
Vykreslení vrstev vozovky | |
Tloušťka vrstvy 1 | |
Tloušťka vrstvy 2 | |
Tloušťka vrstvy 3 | |
Tloušťka vrstvy 4 | |
Tloušťka vrstvy 5 | |
Vnitřní tloušťka vrstvy 6 | |
Vnější tloušťka vrstvy 6 | |
Vnitřní tloušťka AZ | |
Vnější tloušťka AZ | |
Výkop aktivní zóny | |
Trativod ANO/NE | |
Šířka horní | |
Šířka spodní | |
Hloubka trativodu | |
DN | |
Podsyp potrubí | |
Odsazení osy trativodu | |
Odsazení vnější hrany trativodu | |
Odsazeni osy trativodu | |
Kód tvaru vrstvy 1 | |
Kód tvaru vrstvy 2 | |
Kód tvaru vrstvy 3 | |
Kód tvaru vrstvy 4 | |
Kód tvaru vrstvy 5 | |
Kód tvaru vrstvy 6 | |
Kód tvaru AZ | |
Kód tvaru trativodu |
Cílování
Název parametru | Popis |
Odsazení vozovky od osy | |
Upravená niveleta | |
Šířka vnější hrany vozovky | |
Šířka vnitřního přidatného pruhu | |
Šířka zpevněné krajnice c1 | |
Výška vnější hrany vozovky | |
Výška vnější pláně | |
Osa trativodu | |
Výška dna trativodu | |
Koncové zkosení | |
Počáteční zkosení | |
Odsazení bodu otáčení |
Klopení vozovky
Podsestava má 2 možnosti klopení vozovky a 5 možností bodu otáčení.
Vozovka:
- 1. Uživatelské hodnoty, kdy se sklony řídí podle uživatelsky zadaných hodnot v podsestavě.
- 2. C3D klopení vozovky, kdy se sklony umí navázat na vypočítané klopení vozovky.
Bod otáčení:
- 1. Vnitřní hrana vozovky, kdy je bod otáčení ve vnitřní hraně vozovky a niveleta v ose. (ČSN 73 6101, obrázek 9 g )
- 2. Střed vozovky, kdy je bod otáčení uprostřed jízdních pruhů. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose. (ČSN 73 6101, obrázek 9 h )
- 3. Vnější hrana JP, kdy se bod otáčení posouvá do místa rozhraní jízdního pruhu a zpevněné krajnice. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.
- 4. Vždy vnitřní strana oblouku, kdy se bod otáčení posouvá buď na vnitřní nebo vnější hranu zpevnění dle směru oblouku. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.
- 5. Vždy vnější strana oblouku, kkdy se bod otáčení posouvá buď na vnitřní nebo vnější hranu zpevnění dle směru oblouku. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.
Klopení pláně
Podsestava má 3 možnosti klopení pláně.
- 1. Uživatelské hodnoty, kdy se sklony řídí podle uživatelsky zadaných hodnot v podsestavě.
- 2. C3D klopení krajnice, kdy se sklony umí navázat na vypočítané klopení krajnice.
- 3. Automatické, kdy se sklony pláně dopočítavají dle VL 2.