SG_DalJPas

HelpDesk


Popis

Podsestava pro směrově rozdelěné komunikace s mezerou pro střední dělící pás. Podsestava umožňuje klopení vozovky i pláně, směrové i výškové cílování hran vozovky a pláně. Každý jízdní pás může mí vlastní niveletu.
Dále je možné vytvořit zalomení pláně na vnější straně pro případ, kdy se vozovka napojuje na SDP nebo kolektor. Pokud je pláň zalomená tímto způsobem, není možné směrově posunout trativod za vzniklou hranu na pláni. Tvar aktivní zóny není přerušen trativodem.


Trativod a zalomená pláň

Průjezdný prostor

Více zde.

V defaultním nastavení je podsestava odsazena od základny pro osazeni středního dělícího pásu.
Pokud je potřeba definovat trativod, který přechází mezi vozovkou a další podsestavou, je nutné napojit výstupní parametry do další podsestavy. Ukázka správného propojení parametrů v rámci sestavy zde.

Vstupní parametry

Název parametru Popis Výchozí hodnota
Strana - (Pravá / Levá) Pravá
Šířka vozovky - 10.75
Šířka vnitřní zpevněné krajnice (c2) - 0.5
Šířka vnitřního přidatného JP - 0.0
Šířka JP (a2) - 3.5
Šířka JP (a1) - 3.75
Šířka JP (a1) přidatný 1 - 0
Šířka vnější zpevněné krajnice (c1) - 3.0
Odsazení vozovky od osy Mezera pro SDP 1.5
Výškové odsazení vozovky od osy (+) dolů. (-) nahoru 0
Vozovka
Sklon vozovky - -2,5%
Klopení vozovky Možnosti klopení vozovky (Uživatelské hodnoty / C3D klopení vozovky) C3D klopení vozovky
Bod otáčení Umístění bodu otáčení při klopení (Vnitřní hrana vozovky / Střed jízdních pruhů / Vnější hrana JP / Vždy vnitřní strana oblouku / Vždy vnější strana oblouku / Odsazení od osy) Vnitřní hrana vozovky
Odsazení bodu otáčení pro klopení dle odsazení od osy - 1.5
Strana klopení v přímé Strana, na které se bude nacházet bod rotace (Hrana JP, Střed JP) v případě klopení v přímé. (Vnitřní / Vnější) Vnitřní
Pláň
Klopení pláně - (Uživatelské hodnoty / C3D klopení krajnice / Automaticky) Automaticky
Sklon pláně - -3%
Sklon vnitřní pláně - -6%
Odsazení vnitřního zalomení pláně 0 = bez zalomení 0.5
Sklon vnější pláně - -6%
Odsazení vnějšího zalomení pláně 0 = bez zalomení 0
Skladba vozovky
Vykreslení vrstev vozovky ANO/NE Ne = jedno těleso (Ano / Ne) Ano
Tloušťka vrstvy 1 Nemůže být 0 0.04
Tloušťka vrstvy 2 0 = nevykreslit 0.08
Tloušťka vrstvy 3 0 = nevykreslit 0.15
Tloušťka vrstvy 4 0 = nevykreslit 0.20
Tloušťka vrstvy 5 0 = nevykreslit 0.20
Tloušťka vrstvy 6 Nemůže být 0 0.25
Tloušťka AZ 0 = nevykreslit 0.5
Výkop AZ ANO/NE Nastavuje spojnici HTU na pláň nebo parapláň (Ano / Ne) Ano
Trativod
Trativod ANO/NE - (Ano / Ne / Jen při cílování) Ne
Šířka horní Nemůže být 0 0.4
Šířka spodní Nemůže být 0 0.4
Hloubka dna trativodu Nemůže být 0 0.55
Podsyp potrubí - 0.1
Odsazení osy trativodu Odsazení osy trativodu od vnější hrany zpevnění. (+) směr k ose, (-) směr od osy 0.5
Tvary
Kód tvaru vrstvy 1 Voz1
Kód tvaru vrstvy 2 Voz2
Kód tvaru vrstvy 3 Voz3
Kód tvaru vrstvy 4 Voz4
Kód tvaru vrstvy 5 Voz5
Kód tvaru vrstvy 6 Voz6
Kód tvaru AZ AZ
Kód tvaru trativodu Trativod
Spojnice
Kód spojnice povrchu vozovky - Voz1Povrch


Výstupní parametry

Název parametru Popis
Verze
Odsazení vnitřní hrany vozovky
Výška vnitřní hrany vozovky
Vnitřní sklon vozovky
Vnější sklon vozovky
Vnitřní sklon pláně
Vnější sklon pláně
Vykreslení vrstev vozovky
Tloušťka vrstvy 1
Tloušťka vrstvy 2
Tloušťka vrstvy 3
Tloušťka vrstvy 4
Tloušťka vrstvy 5
Vnitřní tloušťka vrstvy 6
Vnější tloušťka vrstvy 6
Vnitřní tloušťka AZ
Vnější tloušťka AZ
Výkop aktivní zóny
Trativod ANO/NE
Šířka horní
Šířka spodní
Hloubka trativodu
DN
Podsyp potrubí
Odsazení osy trativodu
Odsazení vnější hrany trativodu
Odsazeni osy trativodu
Kód tvaru vrstvy 1
Kód tvaru vrstvy 2
Kód tvaru vrstvy 3
Kód tvaru vrstvy 4
Kód tvaru vrstvy 5
Kód tvaru vrstvy 6
Kód tvaru AZ
Kód tvaru trativodu


Cílování

Název parametru Popis
Odsazení vozovky od osy
Upravená niveleta
Šířka vnější hrany vozovky
Šířka vnitřního přidatného pruhu
Šířka zpevněné krajnice c1
Výška vnější hrany vozovky
Výška vnější pláně
Osa trativodu
Výška dna trativodu
Koncové zkosení
Počáteční zkosení
Odsazení bodu otáčení


Klopení vozovky

Podsestava má 2 možnosti klopení vozovky a 5 možností bodu otáčení.
Vozovka:

  • 1. Uživatelské hodnoty, kdy se sklony řídí podle uživatelsky zadaných hodnot v podsestavě.
  • 2. C3D klopení vozovky, kdy se sklony umí navázat na vypočítané klopení vozovky.


Bod otáčení:

  • 1. Vnitřní hrana vozovky, kdy je bod otáčení ve vnitřní hraně vozovky a niveleta v ose. (ČSN 73 6101, obrázek 9 g )
  • 2. Střed vozovky, kdy je bod otáčení uprostřed jízdních pruhů. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose. (ČSN 73 6101, obrázek 9 h )
  • 3. Vnější hrana JP, kdy se bod otáčení posouvá do místa rozhraní jízdního pruhu a zpevněné krajnice. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.
  • 4. Vždy vnitřní strana oblouku, kdy se bod otáčení posouvá buď na vnitřní nebo vnější hranu zpevnění dle směru oblouku. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.
  • 5. Vždy vnější strana oblouku, kkdy se bod otáčení posouvá buď na vnitřní nebo vnější hranu zpevnění dle směru oblouku. Niveleta zůstává na nepřevýšené ose.


Koruna

Jízdní pruh

Hrana zpevnění


Klopení pláně

Podsestava má 3 možnosti klopení pláně.

  • 1. Uživatelské hodnoty, kdy se sklony řídí podle uživatelsky zadaných hodnot v podsestavě.
  • 2. C3D klopení krajnice, kdy se sklony umí navázat na vypočítané klopení krajnice.
  • 3. Automatické, kdy se sklony pláně dopočítavají dle VL 2.


Automatické klopení pláně



Kódování


Body




Spojnice



Tvary