SG_ChodnikVjezd

HelpDesk


Popis

Podsestava chodníku / vjezdu lze využít v kombinaci s jízdními pruhy, ze kterých přebírá tloušťky konstrukčních vrstev a jejich sklony. Jejím cílem je pokračovat dále v modelování koridoru za hranou vozovky. Lze měnit různé typy obrub, modelovat rampovitá snížení u přechodů či vjezdů.


Chodník

Obruba


Vjezd typ 1

Obruba


Vjezd typ 2

Vstupní parametry

Název parametru Popis Výchozí hodnota
Strana Pravá / Levá Pravá
Obruba 1
Obr1 - Typ obrubníku (Silniční T / Silniční H / Kaselský / Bez zaoblení / Sklopený) Silniční H
Obr1 - Šířka obrubníku 0.15
Obr1 - Výška obrubníku Celková výška 0.25
Obr1 - Výška nášlapu Výška nášlapu (od horní hrany). Neplatí pro Kaselský (neměnné) a sklopený obrubník (určuje výšku sklopené části). Při použití cílování horní hrany je tato hodnota přepsána! 0.12
Obr1 - Výška zkosení obruby 0.12
Obr1 - Šířka zkosení obruby 0.02
Obr1 - Sklon horní hrany obrubníku Pro použití při analýze odvodnění 0
Obr1 - Tloušťka obetonování Tloušťka obetonování pod obrubníkem 0.1
Obr1 - Výška obetonování - vnitřní Výška obetonování na vnitřní straně obrubníku od hrany uložení 0.1
Obr1 - Výška obetonování - vnější Výška obetonování na vnější straně obrubníku od hrany uložení 0.1
Obr1 - Šířka obetonování vnější 0.1
Obr1 - Šířka obetonování vnitřní 0
Rampa
Ch - Definice rampy chodníku Typ I - šířka rampy se dopočítá / Typ II - sklon rampy se dopočítá (T1 - Sklonem rampy a šířkou stezky / T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu) T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu
T1 - Sklon rampy chodníku Použije se pouze při definici chodníku - typ I 0.02
T2 - Šířka rampy chodníku 0.8
Vozovka
(R)Voz - Sklon vozovky -2.5%
(R)Voz - Sklon pláně -3%
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 1 0.04
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 2 0.06
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 3 0.05
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 4 0.09
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 5 0.15
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 6 0.2
(R)Voz - Tloušťka aktivní zóny 0.5
(R)Voz - Výkop AZ ANO/NE Ano
Voz - Zkosení vrstvy 5 1:1.5
Voz - Zkosení vrstvy 6 1:1.5
Voz - Přesah vrstvy 5 0.1
Voz - Přesah vrstvy 6 0.1
Trativod
(R)Tra - Vzdálenost trativodu od hrany vozovky -10
Tra - Sklon pláně od trativodu 0.06
Chodník
CH Sklon chodníku 0.02
CH Šířka chodníku 2
T1 - Šířka průběžné části chodníku Použije se pouze při definici chodníku - typ I 0.9
CH Tloušťka vrstvy 1 0.06
CH Tloušťka vrstvy 2 0.04
CH Tloušťka vrstvy 3 0
CH Tloušťka vrstvy 4 0.2
T2 - Zlom na ploše Ano / Ne Ano
T2 - Standardní výška nášlapu obruby Záporná hodnota - nerespektuje se průběh vnější hrany chodníku. Kladná hodnota ošetří, aby se při vytváření rampy nehýbal výškově vnější bod chodníku 0.12
Obruba 2
CH VNĚJŠÍ Obruba ANO/NE Ano
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Šířka 0.08
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Výška 0.25
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Nášlap Výška 0.06
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Výška 0.1
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Tloušťka 0.15
Svah
Svah - na terén ANO/NE Ano
Svah - na terén Šířka 1
Svah na terén Tl ohumusování 0.15
Tvary
CH Kódy Chodník / Vjezd Chodník
CH Kód tvaru vrstvy 1 Chod1
CH Kód tvaru vrstvy 2 Chod2
CH Kód tvaru vrstvy 3 Chod3
CH Kód tvaru vrstvy 4 Chod4
Svah - Kód tvaru ohumusování Ohumusovani
Voz - Kód tvaru vrstvy 5 Voz5
Voz - Kód tvaru vrstvy 6 Voz6
Voz - Kód tvaru AZ AZ
Obr1 - Kód tvaru obruby Obrubník
Obr1 - Kód tvaru lože BetLoze
Spojnice
CH Kód horní spojnice Povrh
Voz - Kódy spojnice vrstvy 5 Voz5,VozPostrik5
Voz - Kódy spojnice vrstvy 6 Voz6,VozPostrik6
Voz - Kódy spojnice pláně RefPovrch,Plan
Voz - Kódy spojnice parapláně Paraplan,RefParaplan
Obr1 - Kód spojnice pro situaci Pro rozlišení různých typů obruby v situaci lze nakódovat horní spojnice


Výstupní parametry

Název parametru Popis
Verze Shoduje se s verzí palety
SAC Verze Subassembly Composeru, ve které byla podsestava naposledy zpracována


Cílování

Název parametru Popis
Terén -
Šířka svahu -
Šířka rampy chodníku -
Změna ukončení chodníku - obruba Ano/Ne Pro vytvoření vnějšího obrubníku jen v místě nacílování
Výška vnější hrany -
Šířka chodníku -
Výška horní hrany silničního obrubníku -


Rozhodovač změna ukončení – šířkový cíl

Pro vytvoření zahradního obrubníku jen určitých místěch se přepně parametr vnějšího obrubníku na Ne a nacíluje se cíl Změna ukončení

Zadání rampy - snížení nášlapu obruby – typ T1

Vstupními parametry pro výpočet jsou

  • Celková šířka chodníku
  • Šířka nesnížené pochozí části (na obrázku 0,9 m)
  • Sklony jednotlivých částí (chodník a rampa)


Z celkové šířky chodníku a šířky stezky je pomocí sklonů dopočtena šířka rampy. Následně se od hrany obruby pomocí sklonu rampy a její šířky vykreslí bod 1). Bod 2) je vymodelován ve sklonu chodníku standardně 2 %. Pořadí vykreslovaných bodů.

  • Obruba
  • Bod 1)
  • Bod 2)

Tento způsob zadání může mít za následek snížení nebo zvýšení vnější hrany chodníku v místě, kde dochází ke snížení obruby. Vnější hrana by však měla být zachována – viz typ T2.


Zadání rampy - snížení nášlapu obruby – typ T2

Vstupními parametry pro výpočet jsou

  • Celková šířka chodníku
  • Šířka rampy
  • Výchozí výška nášlapu (rozumějte – výška nášlapu v místě kde není snížena obruba)
  • Sklon chodníku

Nejprve se dopočte výška průběžné hrany z standardní výšky nášlapu chodníku a celkové šířky chodníku. Následně je zpětně vykreslena spojnice délky 3) 0,9 m jako rozdíl celkové šířky chodníku a šířky rampy 1,1 m. Sklon rampy je následně dopočítán spojením bodu zalomení a hrany obruby. Tímto postupem můžete jednoduše modelovat rampy na chodníku bez nutnosti dopočítávání vnější hrany chodníku a s jistotou, že nebude docházet ke zvlnění vnější hrany. Pořadí vykreslovaných bodů.

  • Obruba
  • Bod 2) – nedochází ke snížení průběžné hrany
  • Bod 3) – sklon rampy je dopočítán

Proč se zadává šířka rampy místo šířky chodníku? Vzhledem k tomu, že celkovou šířku chodníku můžeme chtít cílovat, zbytečně by se nám při konstantní šířce pochozí části chodníku a při jeho rozšíření prodlužovala rampovitá část. Rampu chceme definovat napevno a šířku nesnížené části nechat volně se prodlužovat.




Kódování


Body


Spojnice


Tvary