SG_ChodnikVjezd
Popis
Podsestava chodníku / vjezdu lze využít v kombinaci s jízdními pruhy, ze kterých přebírá tloušťky konstrukčních vrstev a jejich sklony. Jejím cílem je pokračovat dále v modelování koridoru za hranou vozovky. Lze měnit různé typy obrub, modelovat rampovitá snížení u přechodů či vjezdů.
Vstupní parametry
Název parametru | Popis | Výchozí hodnota |
Strana | Pravá / Levá | Pravá |
Obruba 1 | ||
Obr1 - Typ obrubníku | (Silniční T / Silniční H / Kaselský / Bez zaoblení / Sklopený) | Silniční H |
Obr1 - Šířka obrubníku | 0.15 | |
Obr1 - Výška obrubníku | Celková výška | 0.25 |
Obr1 - Výška nášlapu | Výška nášlapu (od horní hrany). Neplatí pro Kaselský (neměnné) a sklopený obrubník (určuje výšku sklopené části). Při použití cílování horní hrany je tato hodnota přepsána! | 0.12 |
Obr1 - Výška zkosení obruby | 0.12 | |
Obr1 - Šířka zkosení obruby | 0.02 | |
Obr1 - Sklon horní hrany obrubníku | Pro použití při analýze odvodnění | 0 |
Obr1 - Tloušťka obetonování | Tloušťka obetonování pod obrubníkem | 0.1 |
Obr1 - Výška obetonování - vnitřní | Výška obetonování na vnitřní straně obrubníku od hrany uložení | 0.1 |
Obr1 - Výška obetonování - vnější | Výška obetonování na vnější straně obrubníku od hrany uložení | 0.1 |
Obr1 - Šířka obetonování vnější | 0.1 | |
Obr1 - Šířka obetonování vnitřní | 0 | |
Rampa | ||
Ch - Definice rampy chodníku | Typ I - šířka rampy se dopočítá / Typ II - sklon rampy se dopočítá (T1 - Sklonem rampy a šířkou stezky / T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu) | T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu |
T1 - Sklon rampy chodníku | Použije se pouze při definici chodníku - typ I | 0.02 |
T2 - Šířka rampy chodníku | 0.8 | |
Vozovka | ||
(R)Voz - Sklon vozovky | -2.5% | |
(R)Voz - Sklon pláně | -3% | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 1 | 0.04 | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 2 | 0.06 | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 3 | 0.05 | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 4 | 0.09 | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 5 | 0.15 | |
(R)Voz - Tloušťka vrstvy 6 | 0.2 | |
(R)Voz - Tloušťka aktivní zóny | 0.5 | |
(R)Voz - Výkop AZ ANO/NE | Ano | |
Voz - Zkosení vrstvy 5 | 1:1.5 | |
Voz - Zkosení vrstvy 6 | 1:1.5 | |
Voz - Přesah vrstvy 5 | 0.1 | |
Voz - Přesah vrstvy 6 | 0.1 | |
Trativod | ||
(R)Tra - Vzdálenost trativodu od hrany vozovky | -10 | |
Tra - Sklon pláně od trativodu | 0.06 | |
Chodník | ||
CH Sklon chodníku | 0.02 | |
CH Šířka chodníku | 2 | |
T1 - Šířka průběžné části chodníku | Použije se pouze při definici chodníku - typ I | 0.9 |
CH Tloušťka vrstvy 1 | 0.06 | |
CH Tloušťka vrstvy 2 | 0.04 | |
CH Tloušťka vrstvy 3 | 0 | |
CH Tloušťka vrstvy 4 | 0.2 | |
T2 - Zlom na ploše | Ano / Ne | Ano |
T2 - Standardní výška nášlapu obruby | Záporná hodnota - nerespektuje se průběh vnější hrany chodníku. Kladná hodnota ošetří, aby se při vytváření rampy nehýbal výškově vnější bod chodníku | 0.12 |
Obruba 2 | ||
CH VNĚJŠÍ Obruba ANO/NE | Ano | |
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Šířka | 0.08 | |
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Výška | 0.25 | |
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Nášlap Výška | 0.06 | |
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Výška | 0.1 | |
Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Tloušťka | 0.15 | |
Svah | ||
Svah - na terén ANO/NE | Ano | |
Svah - na terén Šířka | 1 | |
Svah na terén Tl ohumusování | 0.15 | |
Tvary | ||
CH Kódy Chodník / Vjezd | Chodník | |
CH Kód tvaru vrstvy 1 | Chod1 | |
CH Kód tvaru vrstvy 2 | Chod2 | |
CH Kód tvaru vrstvy 3 | Chod3 | |
CH Kód tvaru vrstvy 4 | Chod4 | |
Svah - Kód tvaru ohumusování | Ohumusovani | |
Voz - Kód tvaru vrstvy 5 | Voz5 | |
Voz - Kód tvaru vrstvy 6 | Voz6 | |
Voz - Kód tvaru AZ | AZ | |
Obr1 - Kód tvaru obruby | Obrubník | |
Obr1 - Kód tvaru lože | BetLoze | |
Spojnice | ||
CH Kód horní spojnice | Povrh | |
Voz - Kódy spojnice vrstvy 5 | Voz5,VozPostrik5 | |
Voz - Kódy spojnice vrstvy 6 | Voz6,VozPostrik6 | |
Voz - Kódy spojnice pláně | RefPovrch,Plan | |
Voz - Kódy spojnice parapláně | Paraplan,RefParaplan | |
Obr1 - Kód spojnice pro situaci | Pro rozlišení různých typů obruby v situaci lze nakódovat horní spojnice |
Výstupní parametry
Název parametru | Popis |
Verze | Shoduje se s verzí palety |
SAC | Verze Subassembly Composeru, ve které byla podsestava naposledy zpracována |
Cílování
Název parametru | Popis |
Terén | - |
Šířka svahu | - |
Šířka rampy chodníku | - |
Změna ukončení chodníku - obruba Ano/Ne | Pro vytvoření vnějšího obrubníku jen v místě nacílování |
Výška vnější hrany | - |
Šířka chodníku | - |
Výška horní hrany silničního obrubníku | - |
Rozhodovač změna ukončení – šířkový cíl
Pro vytvoření zahradního obrubníku jen určitých místěch se přepně parametr vnějšího obrubníku na Ne a nacíluje se cíl Změna ukončení
Zadání rampy - snížení nášlapu obruby – typ T1
Vstupními parametry pro výpočet jsou
- Celková šířka chodníku
- Šířka nesnížené pochozí části (na obrázku 0,9 m)
- Sklony jednotlivých částí (chodník a rampa)
Z celkové šířky chodníku a šířky stezky je pomocí sklonů dopočtena šířka rampy. Následně se od hrany obruby pomocí sklonu rampy a její šířky vykreslí bod 1). Bod 2) je vymodelován ve sklonu chodníku standardně 2 %.
Pořadí vykreslovaných bodů.
- Obruba
- Bod 1)
- Bod 2)
Tento způsob zadání může mít za následek snížení nebo zvýšení vnější hrany chodníku v místě, kde dochází ke snížení obruby. Vnější hrana by však měla být zachována – viz typ T2.
Zadání rampy - snížení nášlapu obruby – typ T2
Vstupními parametry pro výpočet jsou
- Celková šířka chodníku
- Šířka rampy
- Výchozí výška nášlapu (rozumějte – výška nášlapu v místě kde není snížena obruba)
- Sklon chodníku
Nejprve se dopočte výška průběžné hrany z standardní výšky nášlapu chodníku a celkové šířky chodníku. Následně je zpětně vykreslena spojnice délky 3) 0,9 m jako rozdíl celkové šířky chodníku a šířky rampy 1,1 m. Sklon rampy je následně dopočítán spojením bodu zalomení a hrany obruby. Tímto postupem můžete jednoduše modelovat rampy na chodníku bez nutnosti dopočítávání vnější hrany chodníku a s jistotou, že nebude docházet ke zvlnění vnější hrany. Pořadí vykreslovaných bodů.
- Obruba
- Bod 2) – nedochází ke snížení průběžné hrany
- Bod 3) – sklon rampy je dopočítán
Proč se zadává šířka rampy místo šířky chodníku? Vzhledem k tomu, že celkovou šířku chodníku můžeme chtít cílovat, zbytečně by se nám při konstantní šířce pochozí části chodníku a při jeho rozšíření prodlužovala rampovitá část. Rampu chceme definovat napevno a šířku nesnížené části nechat volně se prodlužovat.