Směrové řešení - HORIZONTÁLNÍ

HelpDesk


Popis

Směrově se může trasa skládat z komponent, jejichž počet je možné libovolně přidávat, stejně tak jako měnit jejich pořadí. Hodnotou Staničení je dáno staničení koncového bodu komponenty a je dopočítáváno automaticky. Komponenty jsou definovány svou délkou a poloměry

  • Přímka

nezáleží na poloměrech, přímá je vždy úsečka

  • Přechodnice

nutné zadat poloměr počátek a poloměr konec dle smyslu přechodnice (komponenty před a za přechodnicí)

  • Oblouk

pro oblouk je směrodatný parametr poloměr počátek

Při kliknutí do libovolného řádku v editačním okně se v okně náhledu zobrazí symboly vymezující právě editovanou část trasy. Tyto symboly je možné vypnou pomocí zaškrtávacího políčka Zobrazit značky úseků.

Celou trasu lze definovat jak v lokálních, tak v globálních souřadnicích, odsadit od 0 o hodnoty X a Y a natočit. Natočení je možné dvěma způsoby a to pomocí:

  • Natočení 𝞿, které pootočí trasu o danou hodnotu ve stupních ve směru hodinových ručiček.
  • Natočení - “Dva body” - určí směr vstupní tečny (pozor: záleží na pořadí bodů!)


Pro celou trasu je možné nastavit posun staničení. Tato funkce zachová geometrii trasy, zvětší / zmenší hodnoty staničení úseků na záložce “Horizontální”. Pozor! Při úpravě staničení dojde k posunu bodů na trase, jejichž hodnota staničení se nezmění a poloha vůči trase nebude odpovídat původním hodnotám, body které jsou mimo nový rozsah budou vymazány!

Trasy lze pro přehlednost libovolně pojmenovávat v poli Vlastní název trasy. Tato hodnota je následně vepsána do parametru Označení, aby byla informace dostupná přímo po kliknutí na prvek v projektu.

Poznámka: Pokud budete chtít změnit přímý úsek na oblouk nebo přechodnici, musíte nejprve zadat položku poloměr. Změna na oblouk nebo přechodnici bez poloměru (poloměr = 0) není přípustná.

Zpět na stránku Trasa.