Směrové řešení - HORIZONTÁLNÍ
Popis
Směrově se může trasa skládat z komponent, jejichž počet je možné libovolně přidávat, stejně tak jako měnit jejich pořadí. Hodnotou Staničení je dáno staničení koncového bodu komponenty a je dopočítáváno automaticky. Komponenty jsou definovány svou délkou a poloměry
- Přímka
nezáleží na poloměrech, přímá je vždy úsečka
- Přechodnice
nutné zadat poloměr počátek a poloměr konec dle smyslu přechodnice (komponenty před a za přechodnicí)
- Oblouk
pro oblouk je směrodatný parametr poloměr počátek
Při kliknutí do libovolného řádku v editačním okně se v okně náhledu zobrazí symboly vymezující právě editovanou část trasy. Tyto symboly je možné vypnou pomocí zaškrtávacího políčka Zobrazit značky úseků.
Celou trasu lze definovat jak v lokálních, tak v globálních souřadnicích, odsadit od 0 o hodnoty X a Y a natočit. Natočení je možné dvěma způsoby a to pomocí:
- Natočení 𝞿, které pootočí trasu o danou hodnotu ve stupních ve směru hodinových ručiček.
- Natočení - “Dva body” - určí směr vstupní tečny (pozor: záleží na pořadí bodů!)
Pro celou trasu je možné nastavit posun staničení. Tato funkce zachová geometrii trasy, zvětší / zmenší hodnoty staničení úseků na záložce “Horizontální”. Pozor! Při úpravě staničení dojde k posunu bodů na trase, jejichž hodnota staničení se nezmění a poloha vůči trase nebude odpovídat původním hodnotám, body které jsou mimo nový rozsah budou vymazány!
Trasy lze pro přehlednost libovolně pojmenovávat v poli Vlastní název trasy. Tato hodnota je následně vepsána do parametru Označení, aby byla informace dostupná přímo po kliknutí na prvek v projektu.
Poznámka: Pokud budete chtít změnit přímý úsek na oblouk nebo přechodnici, musíte nejprve zadat položku poloměr. Změna na oblouk nebo přechodnici bez poloměru (poloměr = 0) není přípustná.
Zpět na stránku Trasa.