Funkce umožňuje převést 2D výkres inženýrských sítí na 3D křivky, 3D těleso potrubí a 3D těleso ochranného pásma.
Objekty jsou vybírány na základě hladin v aktuálním výkresu nebo v připojené referenci.
V první části dialogu “Nastavení IS” se zapisuje nastavení sítí pro celý výkres. Nastavení lze exportovat do txt a pomocí něj importovat do jiného výkresu.
Seznam druhů dle prostorové normy slouží k nalezení příslušných krytí sítě.
Tlačítko v tomto sloupci umožňuje vyvolat dialog, ve kterém lze vybrat hladiny ve kterých jsou umístěny entity reprezentující IS. Hladiny (a tedy i entity) mohou být v aktuálním výkrese nebo v připojené referenci.
Výběr povrchů Civilu (TIN SURFACE) slouží k nalezení výchozí výšky sítě. Jde vybrat libovolný počet povrchů a nastavit, jestli se počítá k nejnižšímu nebo nejvyššímu.
Výběr nejvyššího nebo nejnižšího povrchu, pokud se povrchy překrývají.
Lze zvolit kružnice, obdélník nebo blok z výkresu pro průřez 3D tělesa sítě.
Hodnota krytí (Minimální krytí Vlastní krytí Konstanta). Min a vlastní krytí se zadává ve druhé záložce dialogu. Pro nadzemní sítě se hodnota počítá nad terén, pro podzemní pod terén.
Pokud původní výkres sítí obsahuje i 3D křivky, je možné je také převést podle zadaných parametrů. Jinak se uvažuje, že mají správný výškový průběh.
Pokud je povolena tato možnost, výsledná 3D křivka sítě bude kopírovat triangulaci vybraných povrchů. Pokud ne, tak se výšky počítají pouze v bodech originální sítě.
Na druhé záložce jsou zadat parametry pro čištění výsledné 3D křivky sítě. Musí být zaškrtnuté hodnoty na obou záložkách, aby se čištění aplikovalo.
V druhé části dialogu se zapisuje nastavení krytí sítí a čištění křivek pro celý výkres. Nastavení lze exportovat do txt a pomocí něj importovat do jiného výkresu.
Výběr hladin, které obsahují hranice (uzavřené křivky) pro jednotlivé druhy povrchů pozemků (chodník, vozovka, volný terén. vlastní 1, vlastní 2).
Každý povrch pozemek má vlastní hodnotu krytí pro druh sítě.
Vzdálenost vrcholů a úhel mezi vrcholy. Čistí se pouze mezilehlé body, vrcholy polygonu zůstávají.