Podsestava chodníku / vjezdu lze využít v kombinaci s jízdními pruhy, ze kterých přebírá tloušťky konstrukčních vrstev a jejich sklony. Jejím cílem je pokračovat dále v modelování koridoru za hranou vozovky. Lze měnit různé typy obrub, modelovat rampovitá snížení u přechodů či vjezdů.
| Název parametru | Popis | Výchozí hodnota |
| Strana | Pravá / Levá | Pravá |
| Obruba 1 | ||
| Obr1 - Typ obrubníku | (Silniční T / Silniční H / Kaselský / Bez zaoblení / Sklopený) | Silniční H |
| Obr1 - Šířka obrubníku | 0.15 | |
| Obr1 - Výška obrubníku | Celková výška | 0.25 |
| Obr1 - Výška nášlapu | Výška nášlapu (od horní hrany). Neplatí pro Kaselský (neměnné) a sklopený obrubník (určuje výšku sklopené části). Při použití cílování horní hrany je tato hodnota přepsána! | 0.12 |
| Obr1 - Výška zkosení obruby | 0.12 | |
| Obr1 - Šířka zkosení obruby | 0.02 | |
| Obr1 - Sklon horní hrany obrubníku | Pro použití při analýze odvodnění | 0 |
| Obr1 - Tloušťka obetonování | Tloušťka obetonování pod obrubníkem | 0.1 |
| Obr1 - Výška obetonování - vnitřní | Výška obetonování na vnitřní straně obrubníku od hrany uložení | 0.1 |
| Obr1 - Výška obetonování - vnější | Výška obetonování na vnější straně obrubníku od hrany uložení | 0.1 |
| Obr1 - Šířka obetonování vnější | 0.1 | |
| Obr1 - Šířka obetonování vnitřní | 0 | |
| Rampa | ||
| Ch - Definice rampy chodníku | Typ I - šířka rampy se dopočítá / Typ II - sklon rampy se dopočítá (T1 - Sklonem rampy a šířkou stezky / T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu) | T2 - Šířkou rampy a standardní výškou nášlapu |
| T1 - Sklon rampy chodníku | Použije se pouze při definici chodníku - typ I | 0.02 |
| T2 - Šířka rampy chodníku | 0.8 | |
| Vozovka | ||
| (R)Voz - Sklon vozovky | -2.5% | |
| (R)Voz - Sklon pláně | -3% | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 1 | 0.04 | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 2 | 0.06 | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 3 | 0.05 | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 4 | 0.09 | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 5 | 0.15 | |
| (R)Voz - Tloušťka vrstvy 6 | 0.2 | |
| (R)Voz - Tloušťka aktivní zóny | 0.5 | |
| (R)Voz - Výkop AZ ANO/NE | Ano | |
| Voz - Zkosení vrstvy 5 | 1:1.5 | |
| Voz - Zkosení vrstvy 6 | 1:1.5 | |
| Voz - Přesah vrstvy 5 | 0.1 | |
| Voz - Přesah vrstvy 6 | 0.1 | |
| Trativod | ||
| (R)Tra - Vzdálenost trativodu od hrany vozovky | -10 | |
| Tra - Sklon pláně od trativodu | 0.06 | |
| Chodník | ||
| CH Sklon chodníku | 0.02 | |
| CH Šířka chodníku | 2 | |
| T1 - Šířka průběžné části chodníku | Použije se pouze při definici chodníku - typ I | 0.9 |
| CH Tloušťka vrstvy 1 | 0.06 | |
| CH Tloušťka vrstvy 2 | 0.04 | |
| CH Tloušťka vrstvy 3 | 0 | |
| CH Tloušťka vrstvy 4 | 0.2 | |
| T2 - Zlom na ploše | Ano / Ne | Ano |
| T2 - Standardní výška nášlapu obruby | Záporná hodnota - nerespektuje se průběh vnější hrany chodníku. Kladná hodnota ošetří, aby se při vytváření rampy nehýbal výškově vnější bod chodníku | 0.12 |
| Obruba 2 | ||
| CH VNĚJŠÍ Obruba ANO/NE | Ano | |
| Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Šířka | 0.08 | |
| Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Výška | 0.25 | |
| Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba Nášlap Výška | 0.06 | |
| Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Výška | 0.1 | |
| Obr2 - VNĚJŠÍ Obruba obetonování Tloušťka | 0.15 | |
| Svah | ||
| Svah - na terén ANO/NE | Ano | |
| Svah - na terén Šířka | 1 | |
| Svah na terén Tl ohumusování | 0.15 | |
| Tvary | ||
| CH Kódy Chodník / Vjezd | Chodník | |
| CH Kód tvaru vrstvy 1 | Chod1 | |
| CH Kód tvaru vrstvy 2 | Chod2 | |
| CH Kód tvaru vrstvy 3 | Chod3 | |
| CH Kód tvaru vrstvy 4 | Chod4 | |
| Svah - Kód tvaru ohumusování | Ohumusovani | |
| Voz - Kód tvaru vrstvy 5 | Voz5 | |
| Voz - Kód tvaru vrstvy 6 | Voz6 | |
| Voz - Kód tvaru AZ | AZ | |
| Obr1 - Kód tvaru obruby | Obrubník | |
| Obr1 - Kód tvaru lože | BetLoze | |
| Spojnice | ||
| CH Kód horní spojnice | Povrh | |
| Voz - Kódy spojnice vrstvy 5 | Voz5,VozPostrik5 | |
| Voz - Kódy spojnice vrstvy 6 | Voz6,VozPostrik6 | |
| Voz - Kódy spojnice pláně | RefPovrch,Plan | |
| Voz - Kódy spojnice parapláně | Paraplan,RefParaplan | |
| Obr1 - Kód spojnice pro situaci | Pro rozlišení různých typů obruby v situaci lze nakódovat horní spojnice |
| Název parametru | Popis |
| Verze | Shoduje se s verzí palety |
| SAC | Verze Subassembly Composeru, ve které byla podsestava naposledy zpracována |
| Název parametru | Popis |
| Terén | - |
| Šířka svahu | - |
| Šířka rampy chodníku | - |
| Změna ukončení chodníku - obruba Ano/Ne | Pro vytvoření vnějšího obrubníku jen v místě nacílování |
| Výška vnější hrany | - |
| Šířka chodníku | - |
| Výška horní hrany silničního obrubníku | - |
Pro vytvoření zahradního obrubníku jen určitých místěch se přepně parametr vnějšího obrubníku na Ne a nacíluje se cíl Změna ukončení
Vstupními parametry pro výpočet jsou
Z celkové šířky chodníku a šířky stezky je pomocí sklonů dopočtena šířka rampy. Následně se od hrany obruby pomocí sklonu rampy a její šířky vykreslí bod 1). Bod 2) je vymodelován ve sklonu chodníku standardně 2 %.
Pořadí vykreslovaných bodů.
Tento způsob zadání může mít za následek snížení nebo zvýšení vnější hrany chodníku v místě, kde dochází ke snížení obruby. Vnější hrana by však měla být zachována – viz typ T2.
Vstupními parametry pro výpočet jsou
Nejprve se dopočte výška průběžné hrany z standardní výšky nášlapu chodníku a celkové šířky chodníku. Následně je zpětně vykreslena spojnice délky 3) 0,9 m jako rozdíl celkové šířky chodníku a šířky rampy 1,1 m. Sklon rampy je následně dopočítán spojením bodu zalomení a hrany obruby. Tímto postupem můžete jednoduše modelovat rampy na chodníku bez nutnosti dopočítávání vnější hrany chodníku a s jistotou, že nebude docházet ke zvlnění vnější hrany. Pořadí vykreslovaných bodů.
Proč se zadává šířka rampy místo šířky chodníku? Vzhledem k tomu, že celkovou šířku chodníku můžeme chtít cílovat, zbytečně by se nám při konstantní šířce pochozí části chodníku a při jeho rozšíření prodlužovala rampovitá část. Rampu chceme definovat napevno a šířku nesnížené části nechat volně se prodlužovat.